FANDOM

Turku, tuo Suomen Las Vegas New York Chicago Boston (no olkoon sitten vaikka Boston, perkele! Tai vaikka Lontoo), Suuri Ja Mahtava, Pyhä Kaupunki kaikille aittaanhuristeille sekä tietysti Jalustimen ja Jaloviinan Jumalan Jermun kotipaikka. Turun perusti Helmeri Iisakinpoika Turku vuonna 626 ja niin tehdessään sanoi: "Ei perkele, kyllä on vatsa kuralla. Pakko pysähtyä paskalle!" Turkuun perustettiin koko maailman ensimmäinen yliopisto jo vuonna 725 ja siellä opetettiin pääaineina hiukkasfysiikkaa ja itämaista skolastiikkaa. Turun kuuluisa tuomiokirkko rakennettiin kolmessa vaiheessa vuosien 5000 eKr. (ennen Ketsupin rauhaa) ja 3000 eKr. välisenä aikana, ja sen rakennuksesta vastasiva kelttiläiset druidit, jotka olivat haaksirikkoutuneet Turkuun vuoden 720 aikana. Turussa sijaitsee myös nakkikioski. Turku oli ainakin viidensadantuhannen vuoden ajan Suomen ainoa kaupunki, mutta sai pian kovan kilpailijan idemmäksi perustetusta Moskovasta, jonka vielä tuolloin katsottiin kuuluvan Suomen itäiseen etupiiriin. Myöhemmin kasakat kapinoivat ja Moskovan tsaariskunta erotettiin omaksi valtiokseen Suomesta. Turku oli myös Suomen pääkaupunki aina siihen asti, kunnes Kansainliitto vaihtoi pääkaupungiksi Äteritsiputeritsipuolilaudatsijängän. Kansainliiton hajottua päätösvaltainen kolmen ihmisen kansanäänestys päätti pääkaupungin siirtämisestä Helsinkiin, joka oli tuolloin vielä vapaata kauppa-aluetta, sillä Kehä III:n nimellä tunnettua puolustusvallia ei oltu vielä rakennettu suojaamaan Suomen sen sisäpuolella asuvilta barbaariheimoilta.

Nykyään Turku on Suomessa erittäin tärkeässä asemassa nakkikioskinsa ansiosta.